reflecting on all of my mistakes

hör o häpna jag har bäddat ner mig innan kl nio!? hemmet är i toppskick! :D i fredags var den där underbara joline här, bara hennes närhet fick mig att orka lite mer. det har varit lite för mycket  på sista tiden. igårkväll kom alla systrar o dawe. jag hade kört ut barnen dit på dagen för att fixa en massa i lägenheten. ska bli så skönt när jag inte har den att tänka på mer, håller på att gå sönder av allting. men nu ser jag äntligen ett slut på det. jag har typ flyttat hela mitt hem själv. släpat o kört fram o tillbaka. envis är bara förnamnet. alla sa åt mig att ta det lugnt igår. jag for runt som en skållad råtta o plockade o städade. till slut satte dom mig i mitten i kökssoffan så jag inte kom nånstans.^^ jojo har förbarmat sig över mig idag också. har legat ålandes på golvet o skrubbat golv o lister. för att sen ställa mig upp, torka lite där, starta en tvätt, vika, plocka o sortera. jag kanske börjar bli dum i huvet på riktigt? fast nu när jag äntligen trivs där jag bor vill jag ha det snyggt. o som igår, jag vet ju att om jag inte tar det så kommer jag vakna till det o måste ändå ta det för att barnen ska kunna äta frukost, då tar jag det hellre på en gång. det dinns ju aldrig någon annan som gör det när man är själv så jag har ju inte direkt något val. :) det är därför jag behöver åka bort för att kunna ta det lugnt. hemma finns det ju alltid något att pyssla med. 
i helgen drar jag iaf o då tänker jag inte göra ett smack! :) 
gjorde upp ett schema till barnen idag, tider då dom ska borsta tänderna, packa väskan, klä på sig osv. ett sista försök för att få framförallt mornarna att bli lite mer fridfulla än vad dom är nu. det gick kalasbra nu ikväll iaf, dom städade till sin "party-städning"-playlist på spotify o gjorde allt som domskulle. sju låg dom i sängarna o läste, jag dammsög o moppade golven o sen när klockan var halv åtta o jag skulle gå in till dom o släcka o sätta på en lugn skiva så sov allihopa!!!! :O utan minsta lilla tjafs eller spring, helt otroligt! jag håller tummarna att det kan fortsätta så. :) 
 
jag kanske faktiskt borde försöka sova nu jag också. även fast det tar emot när klockan är så lite.men med tanke på hur slut jag är i kropp o knopp vore det nog bra iaf. godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0