Devin

Ebba kommer med namnförslag hela tiden. Nu kom Liam med ett. "Mamma tycker du att Snoppi är fint?!" Å nu spårar det såklart ut totalt... :P

15 dagar kvar....

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, 15 dagar kvar....

Helt otroligt. Det var faktiskt inte längesen jag var skitglad för att det "bara" va 100 dagar kvar... {#} Men har man varit gravid i drygt 280 dagar så är man rätt trött på det -tro mig!
Men snart snart snart kommer vi få våran lilla älskling. Jag är så nyfiken på hur den lilla ser ut o vad det är för en liten skrutt

Älskade underbara barn...
 
torsdag 23 juli 2009 17:57
 

Ledsen...

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, Ledsen...

Det har inte varit någon bra dag idag..
Åkte till sjukhuset, barnen var med o för första gången var Liam vaken så han  också fick lyssna på bebisens hjärta. Skönt att ha "min" barnmorska igen.
Fast jag har gått ner ännu mer i vikt nu... Det är ju inte jättemycket men mindre än förra gången o mindre än i maj...
Å när hon mätte magen så hade även den gått ner. Jag sa att jag var orolig över det o frågade om det bara är jag som tycker att jag har en liten mage, men hon sa att jag hade det. Sen kände hon efter om det hänt något eftersom jag har såna förvärkar. Men tro fan det, inte ett skit. Jag blev så jäkla besviken, hade ju önskat att hon skulle säga att jag öppnat mig massor o säkert skulle ha närsom, men nejdå. Min kropp kan verkligen inte hålla sig till bf datumen :S Hon försökte iaf trycka bort kanterna så jag hoppas att det kan göra någon nytta. Har haft ont som satan sen dess o det är ju för att hon varit där o irriterat det. Bebis var iaf fixerad o det blev jag förvånad över, hoppas hoppas att det iaf kan va på g.

Barnmorskan tyckte iaf att jag borde på en läkartid o kolla med ultraljud så hon skulle boka tid men då hade dom ingen förrän 10:e augusti, lite lång tid med tanke på att bf är 7:e + att jag är ju orolig o vill veta så snabbt som möjligt. Som tur var fick hon tag på en läkare som också tyckte att det borde kollas. Eftersom det ändå är 3:e graviditeten o att jag ju fått stora barn innan... Så på fredag ska jag in till spec-ul.

Sen dess har jag bara velat gråta. Men har lyckats hålla mig eftersom jag inte vill göra barnen oroliga. Men tänk så är något fel?
Å just nu avskyr jag att inte ha någon att komma hem till som kan hålla om mig o bara säga att allt säkert kommer ordna sig o som jag skulle kunna dela alla mina tankar med.

Har hittills känt att jag nog inte orkar va gravid någon mer gång så den här gången troligen är den sista, men har nog ändrat mig. Jag skulle vilja vara gravid en endaste gång o ha någon att dela allt det underbara med. Det måste ju vara helt underbart...

Snälla låt allt bara vara bra, jag grejar inte annat...

tisdag 28 juli 2009 22:03

 

Tack & lov!

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, Tack & lov!

Hjärtegrynet <3
[Näsa, läpparna o hakan,
blev visst lite liten bild. Sen är det handen som h*n har framför munnen ]

Det gick bra idag. Hon började o skulle mäta blodflödet i navelsträngen, men bebisen gjorde andningsrörelser just då o då gick det inte.. Så då skulle hon mäta huvudet; "Men det här är ingen liten bebis" Hon sa att jag nog gömde den rätt bra Allt såg fint ut som tur var. Jag försökte lista ut om jag kunde se om det var en kille eller tjej, men jag är ju inte något proffs på det där så enligt mig är det en kille eftersom det var saker som "stod ut" överallt :P Var lite sugen på att fråga när hon kollat så att allt var bra, men har jag hållt mig såhär länge så kan jag baske mig hålla mig i tre veckor till, blir mer spännande så ;)

I slutet visade hon ansiktet o sen stannade hon bilden där o jag kunde inte låta bli att köpa den. Å tur var väl det eftersom det första Liam sa när jag kom hem var att han ville se på bebisen. Sen bara skratta han när han såg bilden, blev nog lite mer verkligt för han också
Bebis gör min koncentrations-min, pressar ihop läpparna ;)

Den lilla väger ca 3200 gram. Inte lär det bli någon 4 kilos sa hon. Hon tippade på att h*n i v 40 skulle väga runt 3,5 kg. Fast säker som jag är nu på att jag kommer gå över max tiden o säkert behöva bli igångsatt lär ju skrutten ha tid att lägga på sig ännu mer, men det är sånt som märks helt enkelt

På vägen hem satt jag bara o log, allt är bra med den lilla o jag var på väg hem till mina barn, kunde inte varit bättre! Vad vore jag utan er?! Tack goungar <3

fredag 31 juli 2009 21:27

Se där ja!

Roll: Förälder & gravid [ Byt roll ]

Graviditet

Tidigare graviditet - BF Fre 7 aug 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Fre 7 aug 2009.
Din graviditet startade Lör 1 nov 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 15 nov 2008 (ägglossningen).
 
Du är på dag 280 av 280. (100%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag
Du har 0 dagar kvar till beräknad förlossning.

fredag 07 augusti 2009 00:01

Men då!

Alltid ska det vara nåt.
Allt har en mening...
Jag brukar ju vilja tro det, men i det här fallet har jag svårt att se vad det skulle vara...? Jag är livrädd.

Imorgon är det Liams första dag på dagis, på stora avdelningen. Min "lilla" skrutt har blivit stor

Ebba ville också börja imorgon, tänk när man såg fram emot att börja skolan ;)
Hon som börjar ettan, helt otroligt. <3

Ska lägga mig nu, måste ju upp tidigt. Är nervös... {#}

Allt för er mina hjärtan <3 <3 <3

tisdag 11 augusti 2009 22:34

 

Sömnlös...

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, Sömnlös...

För mycket som snurrar i skallen kanske? Är så orolig...

Älskade ungen i magen håller på för fullt, vet inte riktigt med vad men hela magen vibrerar, som när Mirka skakar av sig när hon badat på ett ungefär
Fick göra ctg kurva när jag var in ikväll. Fick testa att ligga på ena sidan först, sen kom barnmorskan in o sa åt mig att byta sida för dom ville helst se hur det såg ut när bebis var still också. Som om det hjälpte^^ Hon kom in sen igen o sa att dom fick ge sig o att det var en liten illbatting därinne. Jag säger ju att det aldrig är en lugn stund

Nu vill jag bara att allt det här ska vara över o att min bebis ska vara här hos oss o att det kan få bli nån lugn o ro nån gång.

 

onsdag 12 augusti 2009 03:57

 

Borde verkligen sova......

Men som om jag skulle kunna?! Snuskigt ont i huvudet också, konstigt^^

Har hundra saker som jag borde göra. Känner mig stressad över det men tänker faktiskt skita i det. Ska ta mig en kopp te o lite att äta kan ju vara bra. Sen ska jag försöka koppla av så gott det går.

Det kommer gå bra.

Tack min älskade familj,
ni är riktiga klippor som jag inte skulle klara mig utan.

Ebba,  Liam o Bebis
{#}

onsdag 12 augusti 2009 22:33

 

TREBARNSMAMMA!!

Torsdagen den 13/8 kom han, min lilla prins!! {#}

Har inte ork att skriva nåt långt nu så det får bli en annan dag.

Den lilla är iaf världens vackraste bebis, såklart!

Å jag är världens lyckligaste!

Med er älskade ungar, är jag rikast i hela världen! {#}

lördag 29 augusti 2009 23:50

 
Blogg lexias :☆ The one and only ☆, Fin...

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.
 
Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.
 
Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken
så är vi din tryggande borg.
 
Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara.

 

 

Vackra bebis <3

 

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, Vackra bebis <3

 

Det här är äkta kärlek.

 

 

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, Minnen <3

En lista.

Snodde den här listan från Em. <3

När fick du reda på att du var gravid?
1:a december 2008

Blev det en chock?
Både och.

Hur gammal var du då?
24 år

Hade du mycket halsbränna?
Mmm fy fan =/

Spydde du mycket?
JOVARS! Bodde på toan i början kändes det som, men som tur var var det sånt som gick över.

Hade du mycket foglossning?
Mm.

Ditt sf-mått som störst?
Orkar inte gå och kolla i journalen men jag tror att det var 34.

Har du fått bristningar?
Nej.

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Jag trodde det var en tjej. Därför kollade jag bara efter tjejnamn. :P Blev i slutet några dagar innan bf som jag misstänkte och höll med syster som sa att det var en kille. Men jag har haft fel med alla 3 barn haha.

Vad hoppades du på?
Ett välskapt barn, inget annat spelade någon roll.

Gick du över tiden?

Ja, snittades 6 dagar efter bf.

Hur var förlossningen?
Jag var livrädd för att snittas eftersom jag inte varit med om det innan. Och jag var livrädd för sprutan i ryggen och känslan av att inte känna mina ben. Smärtan efter var ett helvete. Och komplikationerna efter gjorde inte det hela bättre precis.

Blev du sydd?
-

Dragen med sugklocka?

-

Hur många var inne i förlossningsrummet/operationssalen?
Många. Å dom var underbara så att jag kände mig trygg.

Hade du någon nära med dig?
Min mamma. <3

Vilket sjukhus födde du på?
Vrinnevi, Norrköping

Hur stor var bebisen?
3555 g och 49 cm.

Vad fick den heta?
Han hette "bebisen" tills han blev 3 veckor och fick namnet Devin.

Var allting värt det?
Utan tvekan!! <3

 

söndag 25 oktober 2009 21:21

 

Bebis

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, Bebis

Min älskade son föddes torsdagen

den 13 augusti kl 12.15.


3555 gram och 49 cm lång.

Världens vackraste bebis <3

 

 

Dags att hämta trollen.

 

Sen ska vi gå till Willys för att storhandla. Jag måste ha cola {#} Jag var ju bara till Willys 4 gånger förra veckan för att dom hade 4 1,5 L pepsi för 25 spänn. Gäller ju att passa på, så 4x4 blev det ;)

Går nog in en sväng på Rusta också för att kolla om jg hittar nåt skoj
Åh ska nog passa på att kolla in Babyland också för att kolla ut nåt bärsele, kan ju testa o kolla priset, sen måste jag bort till Babyproffsen nån gång den här veckan också, dom skulle få hem ståbrädor till vagnen som jag har så ska in o kolla en sån också. Det behövs till Liam kan jag ju säga^^

Bärsele behövs också, skrutten har börjat med att han vill bli buren när han är vaken, o jag förstår han, jag skulle tycka det var fruktansvärt tråkigt att ligga ner så mycket som han gör när han sover. Lite lättare om man har båda händerna fria så man kan göra alla hundrasjuttioelva andra saker som man ska hinna med samtidigt. Här går det inte att ligga på latsidan ;)
LOVE MY LIFE! :D

 

onsdag 02 september 2009 12:22

 

Såå...

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, Såå...

På 3 veckorsdagen är det bestämt. Han heter Devin. Min vackra son. {#}

Placering på namntoppen 2008: Inte i topp 100
Antal män med namnet i Sverige: 154
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 6
 
Kommer från franska Divin som betyder devine och perfekt. -Kan det bli bättre?

torsdag 03 september 2009 09:22

4 veckor.

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, 4 veckor.

Idag blev mitt lilla troll 4 veckor.

Sjukt vad fort tiden går. Hade jag varit gravid hade det gått sååå långsamt. Nu springer dagarna förbi. Hinner knappt med förrän det är helg o sen ny vecka igen. Samtidigt känns det som om skrutten varit här hela tiden. <3

Var iaf till bvc förut. Han växer ju iaf ;) 4440 gram och 54,5 cm. På en vecka har han ökat nästan ett halvt kilo.
Liam vägde 4510 gram när han föddes o var 54,5 cm. Så Devin är så stor nu som Liam var när han föddes, det där extra på vikten som Liam hade skulle jag kunna tro satt på Liams haka^^ Rund som en boll var han när han var liten.

Devin var vaken den här gången, förra gången sov han sig igenom vägning, mätning, mätning av huvud och av & på med kläder. Han klarade tom att pinka när han var utan blöja o fortsätta sova.
Men nu var han pigg o glad. Tack vare att han ätit på ditvägen. Blev lite bråttom efter skola och dagis och ett försök till att få i barnen lite mellanmål innan vi skulle iväg så jag fick gå och amma. {#}
När han är mätt och belåten så är han hur go som helst. Då tittar han med sina stora blåa ögon, ler och försöker prata. Även när bvc sköterskan pratade med honom och hon sa att han var så med och att det var tidigt och att han tom försökte prata. Så har han gjort sen sin 3 veckorsdag
Jag bara suger åt mig allt beröm om hur duktig och fin han är.
Min underbara vackra son.

Var även på annat samtal idag och hon kunde inte sluta säga hur otroligt söt han var och att han verkade så lugn och trygg.
Sen sa hon även att det riktigt lyste om mig, att jag var en fin mamma och att hon skulle vara glad resten av dagen för att jag sett så lycklig och stolt ut.

Tack, underbart att höra och kul att det syns så bra.
Jag älskar mitt liv.

Allt är bara helt perfekt. Fullt upp men jag trivs så grymt bra med det. Sova och bara sitta på röven och glo kan jag göra när jag blir gammal.

 

Ä k t a    k ä r l e k .

torsdag 10 september 2009 21:36 , i Älskade lilla mirakel

 

5 veckor och 4 dagar och han skrattar med ljud!! :D

Blogg lexias :☆ The one and only ☆, 5 veckor och 4 dagar och han skrattar med ljud!! :D

Min älskade lilla bebis. Vi har haft en riktig mysdag idag, jag har gått runt och burit på han. Jo iofs som alla andra dagar men det har varit speciellt idag. Vi har pratat för fullt med varandra och det märks hur tydligt som helst när han försöker få fram något. Stoooort leende och så ser det ut som om han tar i med hela kroppen för att han har hur mycket som helst som han vill få ur och berätta.
Stannade till i köket när losing my religion var på radion och sjöng med och Devin kollade med stooora ögon. Skrattade åt mig som bara den (vet inte om det berodde på min vackra sångröst{#} haha) men så kom det!!
Ett skratt som hördes!!!!! GULLUNGE!!!!! Ett pyttelitet ljud men det var där iaf!!! :D

Älskade unge!!

måndag 21 september 2009 21:03

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0