Dags för förändring.

Ebba var hemma från skolan idag. Hon ramlade ner från ett träd i skolan igår så hon hade ont i ryggen lillgumman. Har varit en seg dag. Jag kunde inte somna inatt, funderade flera gånger på att gå upp och skita i att sova, sen vid två när jag väl började bli trött så vaknade Devin. :S La han i min säng men han somnade inte, så vid fyra somnade vi väl båda två. När han fått välling, jag fått äta några skorpor och så fick jag lov att öppna mitt fönster för att det var så snuskigt varmt. Svinkallt i morse när vi vaknade men jätteskönt under täcket. :)

Mamma kom hit förut med ett skrivbord till Ebba. Jag bröt ihop lite lätt och tjöt ur mig allt som känns jobbigt. Vi bestämde att vi ska ses nån gång i helgen för att prata om allt. Jag är trött på det här nu, känns inte som om jag kommer någon vart. Jag kämpar men det känns hopplöst. Jag är så trött på att vara själv, att allt ansvar hänger på mig. Jag kan inte säga "jag orkar inte just nu" för jag måste orka. Hela tiden. En pappa kan skita i sitt ansvar. Men en mamma ska alltid orka.
Och det är jobbigt nu när det känns som om jag står och stampar på samma ställe.

Åkte iaf ner till dansen, söndergråten. Men som mamma sa jag tror du behöver dansa. Det är ju det enda jag har som mitt egna. Skönt att jag gjorde det. Nu sitter jag här, helt mör i kroppen. :D

Ska ta mig en dusch sen ska jag lägga mig och hoppas att jag kan somna bättre ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0