Min dikt till Jojo.

Joline Enell, du har alltid varit min stjärna.
Det började när vi var små och jag lekte bebis med dig mer än gärna.
Sedan växte vi upp och gled ifrån varandra lite grann.
Ja, vi träffades ju lite då och då, men det var ju inte värsta glädjeyran.
Vi försökte prata men vi var lite fina i kanten.
"Nej sådär kan vi inte prata, du är ju min lillasyster!" - ja det var jag som sa så, den fjanten.
Ditt liv blev inte som du tänkt dig så till oss du tog ditt pick och pack.
Från lugn och ro till 3 vilda ungar och 1 galen morsa - där rök din ölback.
Vi kom lite närmre varann med allt som hände och att vi blev singlar.
Vi pratade allt mer, åt sallad, kollade på OTH och betedde oss som änglar.



Torsdagen den 2:a april, en kväll jag sent kommer glömma.
Nifters spelade på Hugo och jag ville dit för att berömma.
Det som hände den kvällen var början på något nytt för oss två.
Känslan på dansgolvet, den höjde våran motivationsnivå.
Ett tag trodde vi tokigt nog att vi var kära,
men det är ju tur att man av sina misstag kan lära.
Så sittandes ensamma vid varsin dator en sen sommarnatt,
tummade vi på skärmarna och lovade att;
För att slippa bli sårad och besvikna av killar gång på gång,
får vi bli iskalla, betala med samma mynt och vi gjorde en pepp-sång.
Där började våran karlslokssommar, som slok 1 och slok 2.
Tvåmannaförfester och dansnätter på Hugo - det kunde inget slå!
Det var vi mot världen, i vått och torrt.
Råkade nån kille komma nära, glömdes han snabbt bort.



Minnena från sommaren 2010 är många och fina.
Lidköping, saltgurka, kulor, mormor och vargen, vita kaniner, när jag tänker tillbaka kan jag inte sluta skina.
I slutet av sommaren började du dock att på våningen motionera.
Jag såg vad som höll på att hända men du fortsatte att ignorera.
En 92:a fick dig på fall och till slut blev du en sån där flickvän.
Du började prata fjanteländska och blev helt plötsligt romantisk, ett väldigt stort steg från att inte tåla män.
Och fast att vi svurit på att aldrig bli mormorstofflor så äckliga och fula.
Så är jag glad så länge du är lycklig, allt för dig min andra kula.


Om du bara visste vad du betyder för mig efter allt du gjort.
När jag varit ledsen och behövt någon har du stått där vid min port.
När jag tjutit till parfymer på rusta har du fått mig på bättre tankar.
Jag kan prata med dig om allt och aldrig att du ner på mig klankar.
När Devin var liten var du alltid där.
Sömnlösa nätter och trotsiga ungar, men aldrig att du var tvär.
Du hjälper mig att orka och fortsätta kämpa.
Och tårar och jobbiga tankar kan du alltid dämpa.
Pappan i våran familj kommer du alltid va.
Dig kan man lita på och aldrig att du skulle komma på tanken att bedra.
Du har varit en räddande ängel för oss.
Och när jag behövt lite andrum har du även fått mig att släppa loss.


Utan dig och alla andra i våran underbara familj skulle jag aldrig vara den jag är idag.
Kärleken är obeskrivlig men finns i varje hjärtslag.
Bättre än den vackraste saga för den här är sann.
Vi vet vad det är som betyder mest och det är att vi har varann!

<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0